השופט בדימוס תוקף: "אין לבג"צ סמכות להתערב במינוי של דרעי" • האזינו

    דוד לזר 3 Comment on השופט בדימוס תוקף: "אין לבג"צ סמכות להתערב במינוי של דרעי" • האזינו
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט בדימוס הרן פיינשטיין התייחס הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' לדיון שהתקיים הערב בבג"צ בעקבות עתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד התמנותו של השר אריה דרעי לתפקיד השר במשרד הכלכלה.

    לדבריו של פיינשטיין, "אסור לבית המשפט להתערב בענין הזה, ואין לו מסכות לכך, יש חוק יסוד הממשלה שקובע את החוקים והציבור הוא שצריך להחליט בזה, ולדעתי – שר שמילא את עונשו ואת כל הדרישות – בג"צ לא צריך ולא יכול  להתערב בהתמנותו", השופט בדימוס הוסיף את אמירתו של הנשיא לנדא שאמר: "תנו לקהל להחליט".

    פיינשטיין התייחס לעבודה שכל אחד יכול להגיש עתירה – ובית המשפט יתייחס אליה, מגישים עתירה – הולכים למזכירות משלמים את האגרה ויש עתירה".

    כמו"כ שוחח השופט בדימוס פיינשטיין על פרק הזמן של עבירה שיש בה קלון, לדבריו, "קלון זה לא סנקציה עונשית זה פטנט שמדבקים על הנאשם וההגדרה של זה משתנה לפי דעתו של כל שופט", לדבריו, "אני נגד זה – וזה קלון בחוק".

    "המקום היחיד שהקלון נשאר לנצח על פי החוק הוא בעמותות – ששם אדם שיש לו קלון לא יוכל לשמש לעולם בתפקיד בעמותה, וגם כאן דעתי היא שדבר שהוא לנצח אסור שיהיה בחוק, גם בדין העברי יש מושג של לחזור בתשובה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שעשו מה שעשו לאלי אישי ההיתם צריכים גם לעשות את אותו רעש

    2. 2

      אין על אריה דרעי בעולם צודק בכל מילה השופט

    3. 1

      אני אוהב את אריה ומאחל לו הרבה הרבה הצלחה. הצלחתו= הצלחתנו. אך שאלה (ואני מודה שזו שאלה חצי דמגוגית): האם לשופט בדימוס כמו הרן פיינשטיין שופט שלום ברחובות ומי שלחם כשופט נגד "נציבות תלונות הציבור על שופטים", האם לו יש סמכות להתערב בענייני בג"ץ ?